HU
Magyar
HU
Magyar
GB
English
Weboldal címe
Weboldal alcíme

​AZ ÖRÖMZENE ÉS A HÚRELMÉLET
#Forever  #Love  #Photos

AZ ÖRÖMZENE ÉS A HÚRELMÉLET

Előzmény: hogy gondolataimat közérthetőbben kifejezhessem, alkalmaztam saját készítésű képeket, de szükségesnek véltem a „nagyok” által készített képeket és leírásokat is alkalmazni, mindig közzétettem a kép és leírás készítőjének adatait, ezért köszönettel tartozom az alkotóknak!

A HÚRELMÉLET
A kvantumfizikában, melyről azt  hittük valaha, hogy az anyag legkisebb része, kiderült, hogy tovább bontható. A további anyagbontás eredménye a híres húr-szuperhúr elmélet.
Két fizikus, Veneziano-Suzuki 1968-ban az S-mátrix elméletet kezdte újra vizsgálni. 
Így bukkantak rá, az Euler –féle β-függvényre és az S-mátrix elmélet által elültetett mag, és a Veneziano-Suzuki elméletből megszületett a húrelmélet, de magában foglalja a Yang-Milss mezők és a kvarkok redukcionista elméletét is.
​Így alkalmas volt arra, hogy magába olvassza mindkét  filozófiát, és a 10 dimenziós húrelméletet.

Michio Kaku és még sokak által magas szinten művelt Húrelmélet és Szuperhúrelmélet, amely jelenleg készen van, de még sincs egészen kész, mert várakozik. Egy, vagy sok matematikusra, akik értelmezni tudnák azt a valószerűtlen dolgot, hogy a húrelméletben az anyag, a húr mindenütt van egyszerre, és rezeg is az anyagnak megfelelő frekvencián.
Ez tényleg nehéz, állítólag csak sokkal később kellett volna idáig jutni a Földön a húrelméletben.
De ha itt, a Világegyetemben vannak húrok és Húrelmélet, akkor mindenütt volt, van.
Ezzel úgy éreztük, elérkeztünk az anyag legkisebb részének megismeréséhez. Hiszen a Húrok olyan kicsik,  vannak, hogy semmi remény látni azokat. Ezért bár matematikája bonyolult, de kiváló, szinte minden fizikai képlet beleilleszthető, és azokra jó magyarázatot ad.

Pedig semminek sincs vége, főleg nincs vége a láthatatlan Húrelmélettel.
Az anyag további bontásának, az új és újabb anyagok megismerésének nem lehet vége csak folytatása, a végtelenben.

A húrelmélet a világ csodája
Minden szempontból megoldja a Világegyetem működésének magyarázatát, fogadja az összes fizikai képletet, beleértve Einstein relativitás elméletét, és azért nem ismeri el a fizikus társadalom, mivel nem látható, és ezért nem lehet bizonyító kísérleteket végezni vele. Elég rég foglalkozom asztrofizikával és benne a húrelmélet csodájával.

Miután tisztáztuk a húrelmélet létrejöttét és működését, beszéljünk a zenével lévő összefüggéséről.

A komolyzene

amelyet komolyzenei zenekar ad elő óriási kórussal, karmesterrel, szólistákkal és közönséggel.
A hallgatóság, közönség, ahogy művelt komoly emberekhez illik, mereven ül a hölgyek nagyestélyiben, az urak frakkban, de legalábbis fekete szmoking, vagy öltöny kötelező. A zenekar művészeinek és a karmesternek hasonló öltözet illik. A gyönyörű opera részleteket, szép dalokat, nagyon komolyan játssza a zenekar, a szólisták szépen énekelnek, a karmester a végén meghajol, a közönség tapsol, végre mozoghatnak. Tapsolnak, de nem vidámak, és nem örülnek. Ők egy kiemelkedő társadalom részei.

                       https://www.irodalmiradio.hu/femis/zene/grupzene/nagykar/06pannon.jpg

Teljesen egyetértek, André Rieu-val aki új stílust alapított, a gyönyörű  dallamokat, ezeket a szép dalokat gyönyörű zenéket a maestro által létrehozott és utólagos engedélyével, az általam elnevezett örömzenével kell előadni

Most egy új szakasz, az örömzene következik életemben, megkedveltem egy különleges zenekart, annak csodálatos, zseniális karmesterét, André  Rieu-t, aki Stradivari hegedűjével játszva, zenekarának háttal, és hegedülve vezényli zenekarát, és a közönséget is bevonva, énekeltetve, játszanak, vidáman tapsolva, játsszák az Örömzenét.
A koncertjeiken a zenekar hölgytagjai gyönyörű óriási színes báli ruhákban vannak, a férfiak fekete frakkban.
És zene közben is mosolyognak, a tréfák sem állnak távol tőlük. Az általuk előadott komolyzenei, könnyűzenei és gyermekdalok és a női és férfi szólisták énekei a hatalmas zenekar hangjaival ritmusaival, számomra megindító érzelmeket keltenek, és gyönyörűséget okoznak.
Az előadásuk közben azt látom, hogy nemcsak bennem, a TV előtt, de a koncert közönség soraiban is mély érzelmeket kelt a zenéjük. A közönség nő és férfi tagjai elámulva hallgatják a csodálatos zenét, és könnyekre fakadnak, férfiak, nők ölelik és csókolják egymást, táncolnak, karneváli hangulatban.
Ezt mind az Andre Rieu álmodja meg és hozza létre. Tulajdonképp átformálja az emberek érzésvilágát, gondolatát, és hihetetlen erős örömforrásként élik meg., pl. Beethoven 9. szimfónia, Örömódáját.
https://www.youtube.com/watch?v=E9dLGDCdg3g

A közönség is boldog, egy-egy koncerten akár 50-80 ezer embert tesz André Rieu és zenekara vidámmá, boldogabbá. 
A világ sok országát felkeresve terjeszti a szép emberi érzéseket.
​Erre ma különösen nagy szüksége van az emberiségnek.
A zeneszámok nagy részben klasszikusok, de Andre Rieu és Johann Strauss Zenekarának tagjai másképpen, örömmel adják elő az örömzenét. Andre Rieu azt ajánlja, hogy: „A walzer a day, keep the doctor away”, vagyis
„Naponta egy keringő, távol tartja az orvost!”

Elgondolkodtam. Hogyan jön létre az a hatás, ami ilyen erős befolyással van az emberekre, hogy minden gondolatukat, gondjukat elfeledve a csodálatos zenét hallgatva átformálódnak. A zenére teljesen áthangolódnak a hallgatók, emberileg és erősen mély pozitív érzelmeket vált ki belőlük. Amit a karmester, Andre Rieu és a zenekar tagjai teljes átéléssel mosolyogva szó szerint játszva adnak elő, komolyzenét, könnyűzenét, áriákat és akár rockot is. És a közönség a játékban részvevőként hallgatja, élvezi a zenét, táncol a zenére és ritmusra, mozog keze lába, és énekel, ölelik és csókolják egymást, láthatóan boldogok. Egyáltalán nem tömegpszichózis, hanem a zene hullámai idézik elő koncerten! Persze hozzátartoznak a csodálatos háttérképek, a színes összhatású zenekar, akik láthatóan, a zenét örömmel, azt élvezve, mosolyogva játsszák, tehát az összkép a hangulat is a zenei hatás része.  TV előtt, utcán, kocsiban, mindenütt, akár egyedül is működik.
Vagyis naponta egy keringő távol tartja az orvost!
Véleményem szerint a zenében van valami, ami ezt a csodát műveli, alakítja, előidézi.

Hogyan működik az örömzene!

Mindenesetre a zene ilyen hatása igazolni látszik az élőlények atomjaiban lévő, a fentiekben ismertetett húrok létét. Hiszen a zene csodálatos hullámok, rezgések összessége, amely az élőlényekben, emberekben csodálatos rezgéseket és általuk változásokat hoznak létre, ilyen módon. A zenekar játéka, André Rieu és a hangulat adja az összhatást, amely ekkora örömet idéz elő.

Elmélet

Amint az előzőben írtam a húrelmélet azt jelzi, hogy az atomok tovább bonthatóak és húrokra, amelyek a legkisebb anyag, méretek. A tulajdonságuk az, hogy rezegnek, különböző frekvencián, és ezek rezgésszámai jellemzőek arra, hogy milyen anyag atomjában vannak. A világ összes anyaga, atomja húrokra bontható, de az élőlények is atomokból, húrokból állnak.

Az ember legrégebbi hang eszköze a beszéd cca. 1millió éve, amely később alakult át énekké. Az éneklés végig kíséri az emberi életet. Lehetett vallási célú ének, vagy mulatság része, mindenesetre örömforrás az éneklés.
Az éneklés később művészi kifejezéssé vált, pl. a kedvesének dalolt az ifjú, vagy balladát adott elő, esetleg nem egyedül, hanem kórusban is énekeltek később az emberek. Azt hiszem, hogy az éneklés nemektől függetlenül végigkíséri az emberi sorsokat végtelenül, örömükben, bánatukban, vagy csak azért, mert szép az ének.
Különösen kiemelkedő az, ha valakinek szép hangja van, mindenki örömére.

Régen olvastam arról, hogy az állattenyésztésben a tehenek tejtermelését növelte az, ha zeneszó hallatszott az istállóban. Ha elhagyták a zenét, akkor csökkent a tejtermelés.

Amikor a Feketerigó hímje a fa csúcsán gyönyörűen dalol több napig, azt a Feketerigó nősténye sokáig figyeli, és a neki szóló dal a testében az atom részeiben a húrok rezgései, egy örökölt elektromos vegyi folyamatot indítanak meg, amelynek eredménye a tojás születése, és kiköltése, majd a kisrigók felnevelése, az örök körforgás szerint.
Beteg embereket is gyógyítanak rendszeres zenehallgatással, és nézéssel.

A tapasztalat azt bizonyítja, hogy minden élőlényre, így például az emberre is komoly élettani hatással van a zene. Ez azt jelenti, hogy a szervezetünk vegyi elektromos rendszerét, idegpályáit, az agyat, örömet okozva befolyásolja a zene, így van hatással az emberi szervezetre. Nemcsak kedvünket, hangulatunkat javítja, de belső fizikai változást is idéz elő az emberi szervezetben, amely úgy jelentkezik, hogy a zene hanghullámait, és azok felharmonikusait érzékeli az élő emberi szervezet, és a benne lévő atomok részét képező hullámok frekvenciája változik. Ez a frekvencia-változás eredményezi azt, hogy a zene hatására az emberi szervezet mély, erős érzelmi öröm reakcióval leküzdhetetlenül reagál.

Az sem mindegy, hogyha nagyzenekart hallgatok, ekkor többféle hangszer szól egyszerre, sokkal többféle hang és azok szélesebb frekvenciáit hallva intenzívebb az érzelmi hatás, vagy a szóló hegedű hangot, amelyre azt mondják, hogy sír a hegedű, ahogyan André Rieu előadja az is gyönyörű hang, Öröm, sírás, nevetés és tánc. 
A zenehallgatás hangerejének fokozása növeli az érzelmi hatásokat.

TAPASZTALATOK, MEGFIGYELÉSEK

A táncról azt szokták mondani, hogy nyilvános ölelkezés. Legtöbbször összefügg a tánchoz való, vagy szóló zenével, ezért nemcsak a zenét hallja a pár, hanem először is ennek hatására kölcsönös érzésekkel közelítenek egymáshoz, majd elkezdenek táncolni, és ez már egy közös örömforrás, amelynek lehet következménye is. Két test együtt mozgása a zene ütemére ritmusára, a legnagyobb csoda, eufória. Ha a táncolók a zene dallamára táncolnak, az már művészet!

 A zenére az is jellemző, hogy nincs a kábítószereknél előforduló hozzászokás, tudatmódosulás, leépülés. A zene egy rövid vagy hosszú ideig tartó, néha frenetikus örömélmény, amit mindig kíván az ember és nincs mellékhatása.

Igen, a zenének van hatása a szerelmes kapcsolatokra is, legtöbbször összefügg a megismerkedéssel és találkozással. Ha egymás szemébe nézve, tekintetük összefonódik, ekkor csodálatos belső, agyi változás, összehangolódás történik, megtalálták az igazit, akkor örökké együtt maradhatnak, akár család is lehet.

Tulajdonképp a zene az ember őskorában keletkezett, amikor köveket ütögettek, és így értek el hangahatást, a barlangi rajzokkal egyidejűleg. Az ember ki akarta fejezni érzéseit. Lassú fejlődéssel egyre bonyolultabb hangkeltő eszközöket alkotott az ember, így kialakult a zene.
Azóta számtalan csodálatos, zenemű keletkezett, híres szerzők által, és igen sok műfaj alakult ki.
A fejlődés során egyre érdekesebb hanghatást keltő eszközök jöttek létre, a hangszerek. Ezekhez aztán zenét komponáltak, sőt megszületett a zenei kotta írása. i.e. 400 körül a Görögök magas szintre fejlesztették a lant művészetet és a dal művészetét.
Európában igazán művészi szintre cca. 1300-tól fejlődött a zene. Ekkor már maradandó művek is születtek, csodálatos Stradivari hegedűkkel, gordonkákkal, sokféle fúvós hangszerekkel lehetett elérni, hogy nagy zenekarok jöjjenek létre, és a nagy tehetségű szerzők műveit adják elő érzékeny közönségüknek sikerrel.

A zene egy önálló ága az egyházi zene, amely a hívők gondolkodását, elhívatottságát, istenhitét fokozza, igen nagy fúvós hangszerrel, orgonával, amelyet rendkívül bonyolult kezelni.
Rengeteg gomb van rajta, billentyűk, és lábpedálok, amelyekkel ezt a bonyolult szerkezetet lehet irányítani, és fenséges templomi zenét létrehozni. Az orgonista a hangszeres művészetekben egy teljesen önálló műfaj.

A mai világban változóban van a zene műfaja, visszaszorulóban van a dallamos zene.

A zenével szorosan összefüggő tánc, keringő, tangó, csa-csa, rumba stb, esetleg csárdás is megszűnhet, mivel a fiatalok nem járnak tánc és illemtan iskolába, nem is tanulnak meg táncolni, de viselkedni sem egy hölgy mellett. Helyette a diszkóba mennek ahol dübörgő zene, ital kábítószerek van bőven. Tánc címen, van a gyors és a lassú lötyögés, némi vonaglással.

Új, „modern”zenéket is valósítanak meg, amely különböző fém hang, nyikorgások, zörgések, lövések összességéből is alakulhat ki. Szimfonikus zenében az üllőkalapálás zenei hangnak minősül.

Más zenei műfaj az afrikai népek jellemzően ütős, dob és egyéb hasonló eszközzel keltett zene, ami némi hangjegyhatást is produkál, de az afrikai népnek ez örömet okoz, és táncolnak is.
De ez divat, és most ezt hallgatják a kifinomult ízlésűek is.

Van még egy érdekes jelenség, jellemzően a fiataloknál és a FORMA 1- hez hasonlóan, minél erősebb hangot kelteni, autóval, motorral és az autóban lévő rádióval. Rendkívül erős hanggal hallgatni, pl. az afrikai zenét, vagy mást. De itt a dübörgés a fontos. Sajnos az idősebb kori nagyothallás is várható, főleg azért, mivel a fiatalok fülhallgatóval a fejükön élvezik a zenét, természetesen biciklizés és motorozás és rollerezés közben.

Ide tartozik még, hogy szilveszterkor, esküvők alkalmával, és egyéb ünnepélyeken zene mellett tűzijátékot is mutatnak be, ágyúszerű hanghatásokkal. Hát lelkük rajta, nekem nem tetszik.​

Az MIT kognitiv idegtudósai lenyűgöző módon a neuronok egy különálló populációját találták,
amely kifejezetten az éneklésre így reagált:

.„A legfontosabb új felfedezésünk az, hogy az egyik ilyen komponens szinte kizárólag az énekkel kísért zenére reagált. Ez a megállapítás arra utal, hogy az emberi agyban létezik egy, az ének elemzésére specifikus neurális populáció. Ezek az eredmények arra utalnak, hogy a zenét több, egymástól elkülönülő, a zene különböző aspektusaira szelektív neurális populáció képviseli, amelyek közül legalább egy kifejezetten az éneklésre reagál"A tanulmányban a kutatók az éneklés olyan jellemzőiről találgatnak, amelyek az éneklést egy külön kategóriává teszik, és ami miatt az saját neurodinamikai ismertetőjegyet igényel.

„Az éneket a beszédtől az intonációs kontúr és a ritmikusság, a hangszeres zenétől pedig a vokális rezonanciák és más hangspecifikus struktúrák különböztetik meg. Így természetes hipotézis az, hogy az énekszelektív neurális populációk nemlineárisan integrálódnak több olyan jellemzőn keresztül, amelyek megkülönböztetik az éneklést a beszédtől és a zenétől, mint például a dallamos intonáció és a vokális rezonanciák"

Budapest, 2023. 04.23.

​Hollósi Ferenc